#50

Nu sitter man här igen, som så många månader innan och letar symtom. Vi vet med all säkerhet att jag hade ägglossning denna månad efter sprutan och den "stora fina äggblåsan". Vi låg som vi blev tillsagda. Nu då? Jo man sitter och känner efter, för visst vore det häftigt om det tog sig och vi slipper köra en ny ivf-omgång? Men sån tur i livet verkar vi inte ha om man kollar våra tidigare erfarenheter.  Och självklart när man letar efter symtom såhittar man alltid något. 

Ömma bröst - check,sen dagen jag tog sprutan.  
Tröttare än vanligt - check men kan också bero på att jag är sjuk så klart 
Kissnödig - check! Har seriöst varit super kissnödig minst en gång i timman idag. Ovanligt mycket med andra ord.
Kramper i livmodern - check, spänningar och hugg men det kan bero på att det närmar sig mens. 

Beräknad mens är enligt min normala cykel på måndag, sjuksköterskan från kliniken sa att vi ska ta ett test den 14-15 och ringa in med besked. Men jag håller mig nog inte så länge, tar ett på måndag och ringer in så jag har en chans att beställa hem medicinerna innan mensen kickar igång. Vill bara starta och få ett bättre resultat än sist! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

varvagtillenliten.blogg.se

Den här bloggen startade som en ”dagbok” genom vår ofrivilliga barnlöshet och en ivf-process. Då vi blivit gravida efter ett avbrutet försök så har den bytt fokus till min nya vardag som gravid!

RSS 2.0