#55

God morgon! 
Nu har det gått ett par dagar och hela min värld har redan förändrats! Det är så jävla häftigt att man redan känner hur kroppen arbetar och förändras. Nya symtom dyker upp och andra förstärks för varje dag som går. Illamåendet har slagit till! För första gången så reagerade jag på en doft. Mannens tuggummi fick mig att vilja kräkas. Vilket är väldigt störande för han tuggade på mina favorit tuggummin haha.  Igår låg jag i sängen hela dagen för min energi var helt borta. Även om det är jobbigt så välkomnar jag alla symtom för det känns som kroppens bekräftelse till mig att det faktiskt går som det ska med embryot. 

Har redan problem med kläder... Inte så att jag går runt och tror att jag har en gravidmage i v.5 utan livmodern är fortfarande svullen efter hormonbehandlingen så den nedre delen av magen (där gylf/knapp sitter) är spänd och öm så mina jeans har jag fått ge upp haha. Tarmarna är också väldigt svullna och fyllda av gaser, men det är tydligen normalt. Tur att jag köpt hem lite längre tunikor som jag kan använda med tights eller strumpbyxor så jag känner mig bekväm. Brösten är ett annat problem, har ingen bh som passar nu haha. Men började googla gravidbyxor, eller ja mammakläder i allmänhet av ren nyfikenhet. Helvete va fula kläderna är! Och vilka orimliga jävla priser för ett par brallor man ska ha en väldigt kort tid av sitt liv. Tur att jag ska iväg till Ullared strax efter ultraljudet så jag kan köpa byxor till ett mer överkomligt pris. 

En sak jag verkligen måste skaffa är "cykelbyxor" för gravida. Jag kan absolut inte leva utan såna på sommaren. Jag använder dom under kjolar och klänningar för att inte låren ska skava mot varandra.  Om någon som läser har tips på hemsidor eller affärer med snygga kläder till gravida, kommentera gärna! 

(null)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

varvagtillenliten.blogg.se

Den här bloggen startade som en ”dagbok” genom vår ofrivilliga barnlöshet och en ivf-process. Då vi blivit gravida efter ett avbrutet försök så har den bytt fokus till min nya vardag som gravid!

RSS 2.0