#59

Äntligen så är det påskhelg och långledig! Även om jag trivs på praktiken så ska det bli så skönt att ha en paus därifrån. Ryggen och tröttheten klarar inte riktigt tempot där just nu. Man sitter på små barnanpassade stolar med låga bord och det känns i hela kroppen efter två veckor. 

Tråkigt att sömnen är som den är. Jag vaknar fortfarande mellan 5-7 på morgonen även när jag är ledig. Och igår sov jag 2timmar på eftermiddagen/kvällen för första gången på evigheter. Undrar hur dålig sömnen blir när man är stor och tung på riktigt haha. Nytt "symtom" som kickat igång är sinnessjuk svullnad! Allt sväller upp till nästan dubbelstorlek och igår fick jag inte ens på mig mina vigselringar. Men jag tar hellre dessa symtom än illamåendet och kräkningar så ska inte klaga allt för mycket. 

Nu är det fyra dagar tills vi ska på ultraljud! Längtar som en galning och ska bli så cool att se att den lilla faktiskt ligger där inne, även om den ser mer ut som en liten räka än en människan haha. 

I vecka 7 som vi är i nu (6+3) så ser ett foster ut så här enligt en app jag har;
(null)
(null)
 Verkar ändå som att man kan få till en ganska bra "bebisliknande" bild redan denna vecka så jag hoppas vi får en fin, tydlig bild på tisdag! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

varvagtillenliten.blogg.se

Den här bloggen startade som en ”dagbok” genom vår ofrivilliga barnlöshet och en ivf-process. Då vi blivit gravida efter ett avbrutet försök så har den bytt fokus till min nya vardag som gravid!

RSS 2.0